"Jen ten zápas je ztracen, který je ztracen v naší mysli."

Rychlý kontakt:


724 932 751
jesenecsk@seznam.cz

Dzbel 124
798 53 Dzbel
IČO 65338227
Č.účtu 107-9191690227/0100







MALÝ KLUB

S VELKÝM

„Nechal jsem si týden na rozmyšlenou, ale pak jsem na nabídku kývl“, řekl Roman Jedlička, nový trenér Jesence

13.12.2009 00:58

Jen necelé dva týdny bylo jesenecké „A“ mužstvo bez trenéra. Koncem listopadu opustil klub na vlastní žádost dosavadní trenér Jaroslav Ullmann, který má podle zákulisních informací zamířeno do prvního mužstva Určic. V sobotu byl hráčům šestého celku probíhající sezony I. A třídy skupiny B krajského fotbalového svazu představen jako nový trenér Roman Jedlička. Ten doposud působil jako šéftrenér Fotbalového klubu mládeže v Konici a vůbec poprvé si tak vyzkouší pozici hlavního trenéra mužského celku.   

Jak dobře znáte jesenecký tým? Chodil jste třeba na domácí zápasy?

Musím se přiznat, že jsem se byl na zápasech Jesence během podzimu podívat jen dvakrát, protože jsem absolvoval několik zápasů s konickým áčkem a s dorostem. Hodně jsem se soustředil na tyhle dvě soutěže, takže jsem neměl moc času sledovat jiné týmy.  

Prozatím jste vedl jako hlavní trenér jen mládežnické celky, co pro Vás přechod do Jesence, kde budete trénovat tým mužů, znamená?

Bude to pro mě velká změna, žáci a dorostenci jsou takoví pohodoví a bezprostřední u dospělých to bude něco jiného. Zatím sám nevím, co od toho očekávat. Necháme se překvapit, co můj příchod do Jesence přinese a to jak mě, tak týmu.

Měl jste na vedení Jesence nějaké požadavky, než jste souhlasil s tím, že mužstvo převezmete? Myslím například posílení kádru nebo nároky na zimní přípravu, existuje něco takového?

Broňa Burian (předseda SK Jesenec-pozn. autora) mi volal před několika dny, jestli bych o trénování Jesence neměl zájem. Chtěl jsem si nechat aspoň týden na rozmyšlenou a nakonec jsem na nabídku kývl. Příchody hráčů ani přípravu jsme zatím nijak zvlášť neřešili, chtěl bych zachovat stávající kostru mužstva a o případných posilách se rozhodne během přípravy.

A požadovalo vedení Jesence naopak něco od Vás, třeba ohledně umístění?

Všichni uvažujeme reálně a myslíme si, že by bylo nejlepší hrát v klidu ve špičce tabulky v I. A třídě, než se pouštět do nějakých postupových tahanic a pak hrát o sestup v Krajském přeboru.

Je Vaše spolupráce s Jesencem nějak časově omezena?

Zatím jsme se domluvili na půlroční zkoušce, na delší časový horizont zatím nemyslíme.  Uvidíme, jak bude spolupráce vyhovovat mně, klubu a také hráčům, kdyby to fungovalo, tak se uvidí, co bude dál.

Jako trenér mládeže jste musel mít asi velkou trpělivost, jaká je Vaše trenérská povaha? Ptám se také proto, že bývalý trenér Jesence byl hodně impulzivní.

Určitě se nerozčiluji, jsem klidný typ trenéra, s dětmi by to asi ani jinak nešlo. Tohle si chci přenést i do Jesence, nejsem z těch, kteří by na střídačce dělali nějaké extempore.

Zmínili jsme Vaše trénování v dorostu. Budete i nadále působit jako šéftrenér Fotbalového klubu mládeže (FKM) v Konici nebo se po Vašem příchodu do Jesence něco změní?

Šéftrenérem v Konici zůstávám i dál a doufám, že moje trénování v Jesenci na zaběhnutém režimu nic nezmění. Pod FKM hraje momentálně devět mužstev a já bych byl nerad, kdyby musel klub přestat fungovat, bez mládeže to prostě nejde. Třeba v jeseneckém áčku hrají tři věkové skupiny – mladí kluci, kteří vyšli před rokem dvěma z dorostu, potom ti starší, pod třicet let a pak ti nejzkušenější nad třicet.  Jestli chtějí všichni hrát fotbal i dál v jedenácti lidech, tak to bez mladých prostě nejde. Ty roky, kdy si každý na vesnici zakládal mládežnické mužstvo, jsou nenávratně pryč.  

Martin Laštůvka